De meest gestelde vragen

Indien u een vraag heeft kunt u hier terecht voor het mogelijke antwoord. Indien uw vraag hier niet tussen zit, kunt u ons uiteraard altijd bellen of mailen.

  • Hoe zeg ik de huur van mijn woning op?

    Wanneer u de huur van uw huurwoning wilt opzeggen dient dit schriftelijk te geschieden, zie voor meer informatie onderstaande link:

    http://demarken2014.testdomeintje.nl/het-opzeggen-van-de-huur/

  • Hoe dien ik een overlastklacht in?

    Wanneer u een overlastklacht wil indienen, kunt u hiervoor contact opnemen met de afdeling Woondienst.
    Dit kunt u schriftelijk, per e-mail, per telefoon of persoonlijk aan de balie melden.

  • Waarom wordt de huur elk jaar verhoogd?

    De jaarlijkse huurverhoging is noodzakelijk en wordt bepaald in samenwerking met de brancheorganisatie en de politiek.
    Het geld van de huurverhoging wordt gebruikt voor onderhoud, beheer van woningen en kwaliteitsverbeteringen. |
    De politiek neemt het uiteindelijke besluit over het maximale percentage huurverhoging.
    Alle verhuurders moeten zich daaraan houden.

  • Ik heb een huurachterstand, wat kan De Marken voor mij betekenen?

    Wanneer u een huurachterstand bij ons heeft, dient u z.s.m. contact met onze huuradministratie op te nemen.
    De medewerkers van de huuradministratie zullen u dan hierover informeren.

    Mocht u naast een huurschuld meerdere schulden hebben, kunt u contact opnemen met het BAD (Budget Advies Bureau).
    Voor meer informatie klikt u op onderstaande link:

    http://www.deventer.nl/leven/inkomen-uitkeringen-toeslagen/budget-adviesbureau-deventer-bad

  • Heeft de huurverhoging gevolgen voor de hoogte van mijn huurtoeslag?

    De Belastingdienst houdt bij de toekenning van de huurtoeslag rekening met de huurverhoging.
    Dit gebeurt automatisch, op basis van de nieuwe huurprijzen die de Belastingdienst van de corporaties heeft ontvangen.
    In een enkel geval stuurt de belastingdienst een brief naar de huurder met het verzoek de nieuwe huurprijs in te vullen.

  • Wat is een energielabel en welk label heeft mijn woning?

    Het energielabel geeft aan hoe energiezuinig uw huis is. De labels lopen van A++ t/m G, waarbij label A++ het hoogst haalbare label is.
    Een woning met een hoog energielabel is zeer zuinig met energie, bijvoorbeeld omdat de woning optimaal geïsoleerd is.
    Label A is echter bijna alleen beschikbaar voor duurzaam gebouwde nieuwbouwhuizen.
    Label G is het laagste label en betekent dat de woning niet energiezuinig is.
    Er gaat dan bijvoorbeeld veel energie verloren bij het verwarmen van de woning door de aanwezigheid van enkel glas.

    Aan zittende huurders worden geen energielabels verstrekt. Indien een label aanwezig is kan echter elke huurder met postcode en huisnummer deze via deze link opvragen: http://ep-online.nl/Energielabel.aspx

  • Heeft u een andere vraag?

    Heeft u een andere vraag, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen of ons een e-mailbericht sturen.
    U kunt uiteraard ook bij ons langs komen op kantoor.
    Ons kantoor is geopend van maandag t/m donderdag van 08:00 uur tot 17:00 uur en op vrijdag van 08:00 uur tot 12:00 uur.
    tel.: 0570-676125
    e-mail: info@demarken.nl