Klanttevredenheidsonderzoek

Woonstichting De Marken laat haar klanttevredenheid monitoren door Goudappel Coffeng b.v. Dit doen wij naar aanleiding van de prestatieafspraken met de gemeente Deventer.

De klanttevredenheid wordt over de volgende onderdelen gemeten:

  • Betrekken woning;
  • verlaten woning;
  • uitvoeren reparatieverzoek
  • uitvoeren planmatig onderhoud

In 2018 wordt de dienstverlening van De Marken voor alle onderdelen beoordeeld met een ruime voldoende:

  • reparatie (uitvoering eigen technische dienst): 8,1
  • betrekken woning: 8,0
  • Verlaten woning: 8,1
  • Planmatig onderhoud: 7,5

Hetzelfde geldt voor de dienstverlening van uitvoerende bedrijven (in opdracht van De Marken):

  • reparatie (uitvoering door extern bedrijf): 8,1
  • Planmatig onderhoud: 7,5

Van de klanten bij wie in 2018 een reparatie is uitgevoerd geeft 96% aan dat er is voldaan aan de verwachting, net als bij het verlaten van de woning. Bij het betrekken van een woning is dit 97% en bij planmatig onderhoud 85%.

Goudappel Coffeng neemt telefonisch enquetes af onder huurders welke een woning hebben verlaten, een huurwoning hebben betrokken of waar onderhoud aan hun huurwoning is uitgevoerd.