Klanttevredenheidsonderzoek

Woonstichting De Marken laat haar klanttevredenheid monitoren door Goudappel Coffeng b.v. Dit doen wij naar aanleiding van de prestatieafspraken met de gemeente Deventer.

De klanttevredenheid wordt over de volgende onderdelen gemeten:

  • Betrekken woning;
  • verlaten woning;
  • uitvoeren reparatieverzoek
  • uitvoeren planmatig onderhoud

In 2019 werd de dienstverlening van De Marken voor alle onderdelen beoordeeld met een ruime voldoende:

  • reparatie (uitvoering eigen technische dienst): 8,1
  • betrekken woning: 8,0
  • Verlaten woning: 7,7

Hetzelfde geldt voor de dienstverlening van uitvoerende bedrijven (in opdracht van De Marken):

  • reparatie (uitvoering door extern bedrijf): 8,1
  • Planmatig onderhoud: 8,3

Alle klanten die in 2019 een woning hebben betrokken of verlaten kijken met een positief gevoel terug op het gehele proces. Onder klanten bij wie een reparatie is uitgevoerd is het aandeel 95%, bij het verlaten van een woning is dit 100%, bij het betrekken van een woning 97% en bij planmatig onderhoud 94%.

Goudappel Coffeng neemt telefonisch enquetes af onder huurders welke een woning hebben verlaten, een huurwoning hebben betrokken of waar onderhoud aan hun huurwoning is uitgevoerd.